Fritid och intressen

Har varit ledig i två dagar nu, fast det börjar kännas som två år. I onsdags gick jag upp innan sju, jag ska numera åka buss till DBT'n på onsdagar. Och jag satt där och bara... JAG ORKAR INTE JAG VILL INTE JAG VILL SOVA
satt och åt frukost då jag fick ett sms. Konstigt tänkte jag, för jag brukar bara få när dom ska hämta mig och dom skriver vilken tid dom kommer. Så jag kollade på mobilen. "DBT'n är inställd pga sjukdom"
Jag typ hoppade och skrek lite för det kändes så otroligt skönt.
Idag var fysioterapin inställd också men det visste jag sedan förut. Det är nästan ännu skönare, jag hatar fys.

Luciakören har börjat iår igen! Det var första repet förra fredagen och jag ska sjunga solo! Förhoppningsvis både på luciakonserten och julkonserten den 22 december. Det känns så himla kul och bra, är inte nervös heller, och har plockat fram massa noter att ta med imorgon på nästa övningen. Känns så skönt att få hålla på med musik mer än ensam själv hemma. Då känner jag mig mer förtjänt att ha musik som intresse.
Och känslan när en liten tjej efter kören tar mod till sig och säger "Du sjunger bra!" så svämmar mitt hjärta över.

Jag har också fått ett uppdrag. Ska komponera en melodi till en text jag fått av en vän. Min dröm är att bli kompositör och arrangör så det blir bra träning. Måste börja komponera mer, så jag kan söka nån utbildning med det när jag är klar med DBTn. Att få skriva musik till film och tv är min största dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback