stockholmsresa/happy times

Har varit hemma hos Niklasbaby över helgen. Åkte dit i fredags och kom hem ikväll. (för mig är det fortfarande tisdag.)
Vi hade det jättebra!
Jag hade med mig min laptop så att Niklas skulle kunna plugga hurt mycket han ville och behövde, så jag också hade något att göra. och Niklas har en router också så vi hade som ett mini-lan, det var romantiskt :D

Jag kan numera stolt berätta att jag har lärt mig alla hiragana! Både läsa och skriva. Och det känns så sjukt kul.
Nästa grej är katakana. Men jag är lite velig, vill verkligen att hiraganan ska ha sjunkit in ordentligt innan jag börjar med nästa alfabet, så jag inte glömmer bort dom eller blandar ihop dom. Men jag blir säkrare och säkrare för varje dag!
Har beställt ett spel till Nintendo DS som heter My japanese coach, som är ett språkinlärningsspel! Längtar massa tills det ploppar in på posten!
Har även två läroböcker, några kana-övningsböcker, en liten faktabok och en massa språkljudböcker att lyssna på.

På söndagen så åkte jag och Niklas till Rågsved där min fina vän Cili bor tillsammans med sin pojkvän. Dom hade en jättemysig lägenhet och det var jättekul att äntligen få träffa henne igen, har saknat henne. Hon följde även med ut på shoppingrunda dagen efter.

Har ju blivit en hel del shopping.
- en Maneki Neko-sparbössa
- pocky med jordgubbssmak
- japanska minikakor med choklad inuti
- en Shin-chan-mugg
- ett par vanliga svarta bomullsleggings
- 3i1-ögonskuggor
- svart eyeliner
- ett sött skrivblock som jag ska skriva kana i
- en väckarklocka i form av en retro-tv
- två tshirtar
- svart&vitrandiga strumpbyxor
- en plånbok
- en kedja till plånboken

oops!

skrivblocket och nedåt shoppade jag idag, jag gick ensam på stan. Niklas började skolan 13:15, så jag tog 13:02-tåget in till stan, men eftersom jag inte hade bråttom hem så kände jag att jag lika gärna kunde ta en ensam-shoppingrunda. Det är inte så ofta man får chansen till att göra det i Stockholm. Gör så rätt ofta här i Örebro.
Man kan liksom gå i sin egen takt, man går bara in i affärer man vill gå in i, man kan vela hur länge man vill om man ska köpa en grej eller inte osv. Dock är det ju läskigare att gå själv, så det har ju både för och nackdelar, men jag hade det riktigt bra när jag knatade runt idag.
Tog bussen hem vid 16:30.

Det har varit en helt underbar helg. Tack till alla medverkande!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack detsamma sötnos! <3<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback